قلعه‌شاهی

داستان و هر آنچه از دل برآید ...

قلعه‌شاهی

داستان و هر آنچه از دل برآید ...

جامعه

سرش پایین بود ، انگار با نگاهش موزاییکهای کف دادگاه رو می‌شمرد . دستهایش را محکم بهم می‌سایید و شرمندگی توی چهره پر چین و چروکش موج می‌زد. پیرمرد خیلی حواسش به حرفهای قاضی و دفاعیات پسرش نبود . تو حال و هوای خودش بود که متوجه صدای قاضی شد:

-    

     _ آقای صفرعلی حواست کجاست ؟

     

     _  بل....بله ، ببخشید ، حواسم نبود.

  


قاضی با لحنی تحقیر آمیز و مملو از سرکوفت ، گفت :

-    

     _ به تو هم می گن پدر ؟!! یه بچه سالم نمی‌تونی تحویل جامعه بدی ؟


این سنگین‌ترین حرفی بود که به عمرش می‌شنید .تا به حال هیچوقت اینقدر تحقیر نشده بود. کمی مکث کرد ، از جاش بلند شد و گفت :


-         _ شما نماینده جامعه هستی ، آقای قاضی ؟

-       

        _ بله که هستم ، من و امثال من جون می کنیم  ، تا جامعه از              دست مجرمینی مثل این آقازاده شما در امان باشه .

-        

_      _ روز اولی که این بچه رو میبردم مدرسه بهش گفتم :  می‌خوای         چه‌کاره بشی ؟ جواب داد می خوام پلیس بشم . حالا بماند که من دوست داشتم دکتر بشه ...


قاضی با لحنی تمسخر آمیز گفت :

-       

        _  دکترتون رو هم دیدیم .خیلی وقت دادگاه  رو نگیر آقا ....

-       

        

        _ اگه اجازه بدید دو دیقه ای صحبتم تموم می شه .

-       

        _بفرما ...

 
   
    _ 15 سال پیش یک بچه 7 ساله پاک و معصوم رو به همین جامعه که شما نمایندش هستی تحویل دادم . بیشتر وقت این بچه تو دبستان و دبیرستانهای این جامعه گذشته و هر چیزی که یاد گرفته از جامعه شما یاد گرفته . درسش هم که تموم شد بی معطلی فرستادنش سربازی و باز هم دوسال توهمین جامعه خدمت کرده ، دور از خانواده . حالا هم هنوز دو ماه از خدمتش مونده که به جرم سرقت مسلحانه اینجا خدمت شما نشسته .توی این مدت بنده فقط مخارجش رو تامین می‌کردم و به آموزشهای شما اعتماد داشتم . حالا من از شما می پرسم ، چرا بچه معصوم من بعد از 15 سال آموزش ، شده سارق مسلح ، آقای جامعه ؟

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ب.ظ

بسیار نغز و شیوا
و نقض پندار مریدان تمکین !
مهرورزید

بنوبیئد مهدی جان :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد